zondag 13 januari 2013

kussensloop

Ik had de kussen sloopjes van de bank in de was gedaan. En dat gaat normaal goed, behalve als schoonmoeder of manlief het erin stoppen. Ze waren gekrompen... En nu passen ze niet meer. Een beter reden heb ik niet nodig om achter de machine te kruipen. Ik moest er toch nog al achter, aangezien ik van een vriendin even wat reparatie klusjes had liggen.

Na denkende over wat en hoe ik wilde doen, schoot me een fantastisch idee in mijn hoofd. Ik had een heel leuk (retro?) stofje gekregen! En terwijl ik deze aan het pakken was, kwam ik de blauwe stof tegen die we in onze eerste auto tegen het dak hadden gezet. En toen schoot er een kleedje tussendoor... en was er een idee geboren.
Eerst heb ik de lappen op maat geknipt (50x50cm) en het kleedje op de blauwe kant gestikt. Vervolgens knoopgaten (wat een crime blijven die dingen!). Tot slot de goede kanten op elkaar, keren en doorstikken! Samen met knopen die ik ook gekregen heb is het een echt kringloopproject geworden.

Mijn bank is nu weer een geheel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten